zondag 17 september 2017

Kapsones

Sinds we in Nederland zijn is het nog geen dag droog geweest. 
Vanmorgen las ik op FB dat het in Spanje ook wel herfstig begon te worden omdat er bij de ochtend wandeling een vestje nodig was. 
Nou, ik zou blij zijn met een vestje. Hier hul ik me in fleecetruien, regenjacks en paraplu's.

Anyway. Het leek Rick een leuk idee om vandaag naar onze nieuwe woonplaats te gaan.
In Heiloo scheen waarachtig een zonnetje en dus togen we met licht gemoed naar de zonnigste gemeente van Nederland om daar met regen de trein uit te stappen.

Gelukkig spetterde het maar voor we bij het appartement aankwamen regende het echt.
Meteen met de trein terug? vroeg Rick.
Ja.
Maar onderweg vond ik toch dat we dan wel wat snel opgaven. 
Laten we hier lunchen en daarna zien wat we doen. 
Gelukkig duurde het meer dan een half uur voordat we onze broodjes met croquet kregen en nadat we die ophadden en de gratis drankjes die we kregen omdat we zo lang hadden moeten wachten, was het droog.

Op de dijk hadden we meteen een leuk gesprek met een dame met hond. Ze kwam uit Amersfoort en woonde al meer dan 12 jaar tot volle tevredenheid in Den Helder. 
"Wat mij opvalt is dat de Heldernaren negatief zijn over hun stad. Als ik ze dan vraag of ze wel eens in het park van Zuid zijn geweest of in het maritiem museum of in fort Kijkduin zeggen ze meestal nee."
Nadat we hadden gezegd dat we hier een appartement hadden gekocht zei ze dat het een mooi complex was op een mooie plek.
Kijk dat is leuk om te horen.

De laatste dagen zoekt Rick op internet naar nieuws, info en wetenswaardigheden van Den Helder.
Zeg, weet je dat we niet alleen in het stadshart wonen maar zelfs binnen de grachtengordel?
Als we nu maar geen kapsones krijgen.

In ieder geval bleef het droog ook al kregen we de zon niet te zien. Nu vind ik dat niet altijd erg omdat de kleuren dan zo mooi zijn.


Achter Texel hing nog wel wat water in de lucht.


En dit is wel een van de markantste gebouwen.


Op de dijk in Huisduinen genoten we van een heerlijke monchoutaart en gluhwein. Daarna liepen we door de stad naar het station en zag ik dit schilderijtje in een raam staan.


En ik ben het er helemaal mee eens.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: