woensdag 15 november 2017

Het zit er weer op.

En dan zitten de zes dagen Nederland er weer op.

Een berg werk verzet. Appartement is nagenoeg bewoonbaar. Alles lekker fris geschilderd. Was het nodig? Eigenlijk niet. Wat een keurige, nette, georganiseerde vorige eigenaar is Job.
Tijdens de overdacht bij de notaris bleek dat het energielabel niet bij de akte zat. Geen probleen zei Job: ik stuur hem even. En met twee klikken op de smartphone was het label geleverd. Kijk: mensen naar mijn hart. Zal wel komen omdat ik zelf wat rommelig ben.

Anyway. Moest er wel geschilderd worden? Nee maar uiteindelijk wil je dat als je ergens woont, je zeker weet dat het vuil dat accumuleert dat van jezelf is. Nou, dat gaat lukken.

Best wel inspannend allemaal en nu had Rick op marktplaats ook nog een mooie eethoek zien staan. We willen graag een iets kleinere tafel met comfortabeler  stoelen. Nu had ik niet zo’n zin om ‘s avonds ook nog eens met de fiets naar Egmond te gaan. Gelukkig mochten we met de auto van buurvrouw voor de te bezichtigen eethoek. 
Komen we op het adres aan, man deed open, Rick zegt dat we voor de tafel komen. 
Man zegt: niet hier. 
Rick belt met de de dame waarmee hij de afspraak had geregeld. 
O, ja, mijn vader spreekt geen Nederlands. Ik zal hem nu bellen.
Ik ben er dan eigenlijk al klaar mee maar na een minuut of vijf konden we dan toch de spullen bekijken. Het gaat het niet worden.



Inmiddels zitten we in de trein naar Schiphol. Op naar de zon zullen we maar zeggen en naar een paar weken niets doen voordat we in december echt aan de verhuizing beginnen.


Met groeten Ton








Geen opmerkingen: