zondag 11 februari 2018

Laatste der Mohikanen

Dat zei ze zelf.

Zaterdagmiddag overleed de laatst overgebleven zus van mijn vader.
Tante Marietje, 94 is ze geworden. En dat is voorwaar niet niks. Niemand werd er ouder in de familie.

Op de foto staat ze als derde van links, daarnaast tante Marie en dan mijn vader. Twee Maries in een familie. Wij vonden dat als kind heel bijzonder maar waarom dat was zou ik niet weten anders dan dat er waarschijnlijk twee keer een Marie vernoemd moest worden.



Nadat mijn vader was overleden, die trouwens heel vaak bij zijn jongste zus op visite ging, kreeg ik meer contact met haar. En dat is dan zo leuk aan een  oude tante: je hebt daar andere gesprekken mee dan met je vader.
Mijn vader was geen prater en zeker niet over vroeger en wat hem bezighield. Na zijn dood las ik al zijn jaarboekjes en slechts een keer las ik daar in iets van een emotie.
Tante sprak vrijuit over wat haar bezig hield en daardoor leerde ik niet alleen haar maar ook mijn vader beter kennen.


Deze mooie ondergaande zon is speciaal voor tante.


Met groeten Ton



2 opmerkingen:

Marthy zei

Gecondoleerd. Katholiek gezin aan het witte boordje te zien.

Ton zei

Hoi Marthy, Tuurlijk, heel katholiek. De foto is gemaakt ter gelegenheid van het vertrek van mijn oom naar Flores als missie pater. Volgens mij ergens eind jaren dertig.